• 09121599994
  • info@shahroztopservice.com
logo
تعمیر جلوبندی تویوتا

تعمیر جلوبندی تویوتا

تعمیر جلوبندی تویوتا

امروزه کمتر کسی با برند تویوتا غریبه است، این برند قدرتمند خودروهایی از جمله کمری، لندکروز، کرولا، پریوس، رافورد و… را به بازار جهانی عرضه کرده که در بین ایرانیان نیز طرفداران فراوانی دارد. حال با اینکه این برند خودروسازی خودروهای خود را با بهترین کیفیت تولید می‌کند اما گاهی ایراداتی در جلوبندی این خودروها مشاهده می‌شود که به تعمیر نیاز دارند. در ادامه قصد داریم به تعمیر جلوبندی تویوتا بپردازیم.

تعمیر جلوبندی تویوتا به چه دلیل باید صورت گیرد؟

یکی از دلایلی که سبب می‌شود تا برای تعمیر جلوبندی خودروی خود اقدام کنید این است که صداهای اضافی از خودرو به گوشتان می‌رسد. این صداها گاهی آن‌قدر اذیت کننده می‌شود که دیگر تحمل گوش کردن به آن را نخواهید داشت و برای بررسی و رفع آن صدا به تعمیرگاه تویوتا مراجعه می‌کنید.


اگر فکر می‌کنید که فرمان خودرو بسیار نرم است و حس بسیار خوبی به شما می‌دهد باید بدانید این نرم بودن بیش از اندازه فرمان می‌تواند نشان از ایراداتی در جلوبندی خودرو باشد، در این مواقع بهتر است هرچه زودتر برای شناسایی ایراد جلوبندی نزد مکانیک ماهری رفته و از او کمک بخواهید.

حال بلعکس، اگر احساس کردید فرمان خودرو سفت شده و به نرمی گذشته نیست باید فکری به حال جلوبندی خودروی خود بکنید، توجه داشته باشید رانندگی طولانی با خودرویی که ایراداتی در جلوبندی دارد ممکن است خرابی های بیشتری به وجود بیاورد و در نتیجه هزینه تعمیر را نیز افزایش دهد.


همان‌طور که میدانید تعداد خودروهای تویوتا در ایران نسبت به خودروهای دیگر زیاد نیست، در نتیجه تعمیر جلوبندی تویوتا نیز کار هر کسی نبوده و به نیازمند مهارت و تجربه است، از این جهت بهتر است آن را به افراد متخصص بسپارید تا به بهترین نحو ممکن تعمیر جلوبندی صورت گیرد.

اورهال کامل جلوبندی

این روش بهترین راه برای تعمیر جلوبندی تویوتا شماست، خودروهایی که چندین سال است در جاده‌های ایران تردد می‌کنند و سیستم تعلیق آن ها به شدت مورد استفاده قرار می‌گیرد و قسمت‌های تعلیق جلو و عقب آن نیاز به تعمیر و نگهداری دارند.

عیب یابی تعلیق تویوتا

سیستم تعلیق خودروهای تویوتا دارای قطعات گوناگونی بوده که به کمک مفصل های بوش و سیبک به هم متصل شده اند. طراحی بی نظیر این سیستم سبب می‌شود عیوب ایجاد شده در جلوبندی و عقب بندی این خودروها نیز خاص باشد. تمام قطعات جلوبندی در مجتمع تعمیرگاهی شهروز عیب یابی می‌شوند.

قطعات اصل

مطمئنا مهم‌ترین عامل برای سالم ماندن سیستم جلوبندی تویوتا، استفاده از قطعات اصلی و اورجینال است. فروش قطعات اورجینال در این مرکز به این جهت است که در آشفته بازار کنونی به روش های گوناگون ممکن است کلاه سر مشتریان بگذارند و جنس تقلبی را به عنوان جنس اصل به آن ها بفروشند و یا امکان تهیه قطعات اصلی توسط مشتریان غیر ممکن باشد.

تنظیم چرخ تویوتا

خودروهای تویوتا در سیستم جلوبندی این قابلیت را دارند که تمامی زوایای مهم تعلیق از قبیل زاویه کمبر و کستر و توء، قابلیت تنظیم داشته و این تنظیمات بعد از مدتی از تنظیم خارج می‌شود در نتیجه این به هم ریختگی تنظیمات، انواع لاستیک سایی، کشیدگی فرمان و ناپایداری خودرو را در پی خواهد داشت که در تعمیر جلوبندی تویوتا این نکات بررسی و رفع می‌شود.

بازدید قبل از سفر

بهتر است قبل از اینکه وارد جاده شوید به تعمیرگاه مراجعه کرده و اقدام به بازدید چرخ ها فرمایید چراکه در جاده‌های کوهستانی باید از جلوبندی و سلامت چرخ ها اطمینان حاصل کنید تا با خیالی راحت سفرتان را آغاز نمایید.

جلوبندی تویوتا کمری

در مورد سیستم تعلیق تویوتا کمری مشکلی که اکثر رانندگان این خودرو دارند تنظیم نبودن فرمان است و با تنظیم فرمان مشکل یک طرف کشیدن خودرو حل نمی‌شود. این نوع مشکل به قفل شدن زاویه چرخ ها، توپی ها و توپی سر کمکی مربوط می‌شود.

در نتیجه اگر با تنظیم فرمان متوجه شدید که مشکل رفع نشده، به سادگی از این امر عبور نکنید. بلکه نزد تعمیرگاه تویوتا بروید و برای رفع ایراد جلوبندی اقدام نمایید.

سخن آخر

ما در این مقاله سعی کردیم مواردی در رابطه با تعمیر جلوبندی تویوتا را بیان کنیم، امیدواریم از مطالب این مقاله استفاده کنید و به نکاتی که در آن ذکر شد توجه داشته باشید. همچنین برای تعمیر جلوبندی تویوتا می‌توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

آخرین اخبار